Fatalne wyniki produkcyjne…

15 września 2019
Fatalne wyniki produkcyjne Boeinga <<< znalezisko
Od początku roku montownię producenta opuściło ledwie 276 samolotów. W analogicznym okresie 2018 roku było ich o 205 więcej. Dodatkowo koncern ma problemy z rozwojem modelu 777X. Jednocześnie USA zapowiadają nałożenie ceł na UE, które uderzą m.in. w największego konkurenta tego producenta – Airbusa. Co ciekawe problem Boeinga uderza w rosyjski koncern metalurgiczny, dostawcę tytanu VSMPO-Avisma.

(…) Jednocześnie największy rywal Boeinga na 31 sierpnia miał zrealizowanych 500 dostaw i do końca tego roku powinien ich mieć około 900. Sprawdzi się więc przewidywany już scenariusz i Airbus po tym roku przejmie po Boeingu miano największego lotniczego producenta świata.

W powiązanych m.in. o kłopotach z modelem 777X:

Boeing ogłosił, że samolot 777X, który jest wciąż w fazie rozwoju, nie przeszedł testu bezpieczeństwa. Doszło do zgięcia skrzydeł samolotu, gdy był zaparkowany na ziemi. Nikomu nic się nie stało. Firma analizuje teraz wyniki testów, aby ustalić przyczynę tego problemu.

Test pochylił skrzydła „do poziomu znacznie przekraczającego wszystko, czego można oczekiwać”, a tylna część kadłuba uległa rozhermetyzowaniu – informuje CNN Money, przywołując oświadczenie Boeinga.
Więcej na wnp.pl

O problemach VSMPO-Avisma:

Koncern metalurgiczny VSMPO-Avisma znalazł się w trudnej sytuacji finansowej. Według analityków RBK Quote ma to związek z problemami jednego z dwóch głównych klientów koncernu – amerykańskiego Boeinga. Drugi – europejski Airbus pracuje normalnie, ale Amerykanie, od momentu światowego zakazu lotów dla modelu 737 MAX (co najmniej do końca roku), mają kłopoty ze sprzedażą swoich maszyn.
Więcej na rp.pl

Także o planach nałożenia ceł na UE, które są wymierzone głównie w Airbusa:

(…) Przypomnijmy, że biuro przedstawiciela USA ds. handlu Roberta Lighthizera opublikowało wstępną listę sprowadzanych z UE produktów, które zamierza obłożyć dodatkowymi cłami w odwecie za unijne subwencje dla Airbusa. Na liście tej obok produktów związanych z branżą lotniczą znajdują się także inne towary, w tym wybrane rodzaje sera, olej z oliwek, pomarańcze, wino, owoce morza i odzież.

Spór amerykańsko-unijny o subwencje dla przemysłu lotniczego trwa od ponad dekady. Zarówno USA, jak i Unia Europejska twierdzą, że druga strona udziela niedozwolonego wsparcia finansowego gigantom lotniczym: Bruksela – Airbusowi, a USA – Boeingowi.
Więcej na businessinsider.com.pl

#zainteresowania #boeing #lotnictwo #samoloty #usa #gospodarka #ciekawostki

No Comments

Comments are closed.